واحدتحلیلی خبری باشگاه خبرنگاران جوان مرودشت
کارمند فرمانداری مرودشت، دو کتاب نوشت
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 13:1

شیراز- ایرنا- فریبرز صارمی کارشناس مسئول دهستان ها و شوراهای اسلامی شهرستان مرودشت دوجلد کتاب با عناوین حقوق ساخت وسازها و حقوق دهیاری ها تألیف،چاپ ومنتشر کرد.

 

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، این دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق عمومی در دانشگاه علوم و تحقیقات فارس بیان کرد: نهاد نو پای دهیاری که پس از اجرایی شدن قانون شوراها پا به عرصه وجود گذاشته است اغلب برای مردم و حتی مسئولین نا شناخته است و موازین مرتبط با این نهاد ، پراکنده ، ناکافی و بعضا متضاد است که در کتاب ( حقوق دهیاری ها ) توصیف و تحلیل موازین ذیربط سعی در شناساندن نهاد مزبور شده است.
وی در باره کتاب « حقوق ساخت و سازها » گفت::این کتاب درباره تحلیل حقوق حاکم برساخت و سازها در خارج از محدوده و حریم شهرها و در درون محدوده روستاها و خارج از محدوده روستاها در حوزه عملکرد دهیاری ها و بخشداری ها است.
کتاب حقوق ساخت و سازها اولین اثری است که به این مقوله پرداخته است که اغلب ساخت و سازهایی که خارج از محدوده روستاها و شهرها بدون رعایت موازین قانونی صورت پذیرفته بیشترین آسیب را هم به زیست محیط کشور وارد کرده است.
همچنین ساخت و سازهای بدون مجوز و یا بی قاعده منظر طبیعی کشور را نیز نا زیبا کرده است که در آن موضوعاتی از قبیل ساخت و سازهای روستایی ، عوارض متعلقه به ساخت و سازها ، مرجع وضع ، کاهش و افزایش عوارض و همچنین مرجع اخذ عوارض ، تخلفات ساختمانی و مراجع مرتبط با این امر تفکیک اراضی و .... به تفصیل مورد بحث و تحلیل قرار گرفته است.
نویسنده این دو اثر اعلام داشت:تمام مراحل تهی و تالیف این کتاب بدون حمایت نهاد یا سازمان خاصی بوده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: